Πολλοί νομίζουν πως η αματωλή γυναίκα …¨η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή¨, του ύμνου της Μεγάλης Τρίτης, είναι η υμνογράφος Κασσιανή.

Είναι λάθος!
Ο ύμνος σε κανένα σημείο του δεν δείχνει να είναι αυτοβιογραφικός, έστω κι αν η Κασσιανή , ως κορίτσι, έκαμε κι αυτή τις αμαρτίες της.
Πρόκειται, βέβαια, για την πόρνη του Ευαγγελίου που έλουσε τα πόδια του Ιησού με μύρο και τα σκούπισε ¨ταις θριξί¨ της κεφαλής της.

Η πράξη αυτή έγινε, λέει, …για να συγχωρεθεί από τις αμαρτίες της…!

Γιατί όμως ζήτησε άφεση αμαρτιών από τον Ιησού;
Διότι ήταν γιος θεού, δηλαδή θεός με εξουσία και δύναμη συγχώρεσης,…θα βιαστούν να πουν οι πιστοί.
Εντάξει!
Αυτή είναι η καθαρά θεολογική εξήγηση και απάντηση.
Η λογική όμως, τι λέει;
Η λογική, κατά πρώτον, αποκλείει τη θεότητα. ( Γιατί,…εσείς αν σας πούνε πως κάποιος είναι θεός, θα το πιστέψετε;)
Την εποχή που συνέβη το περιστατικό, ακόμα και οι μαθητές του Ιησού δεν πιστεύουν πως ο δάσκαλός τους είναι θεός.
Γι᾽αυτό κι όταν ο Χριστός τους ρωτάει: Τίνα με λέγουσιν είναι οι άνθρωποι;
Εκείνοι δίνουν τις πιο απίθανες απαντήσεις.
Αφού λοιπόν δεν το γνωρίζουν οι μαθητές πώς είναι δυνατόν να το ξέρει μια πόρνη;

Nομίζω πως η σημασία αυτής της πράξης είναι πιο απλή απ᾽ ό,τι φαίνεται.

Εσείς, …κυρία μου, αν (λέω, αν…) ήσασταν στη θέση της αμαρτωλής (!), από ποιον θα ζητούσατε συγγνώμη;
Υποθέτω: Από τον πατέρα σας, τον αδερφό σας, το γιο σας ή , έστω, από το ερστή σας.

Αυτό έκαμε κι η πόρνη του Ευαγγελίου.
Το περιστατικό είναι καθαρά μια οικογενειακή υπόθεση. Λαμβάνει χώρα σε μια οικογενειακή σύναξη και αφορά σε πρόσωπα με συγγενικό δεσμό.
Το όνομα της αμαρτωλής φέρεται να είναι Μαρία. Πολλοί λένε πως είναι η Μαρία η Μαγδαληνή.
Αν είναι αυτή , …τότε, μάλλον είναι αδερφή του. Για ερωμένη,…μάλλον, δεν μοιάζει! Αυτή την ιδιότητα φαίνονται να διεκδικούν η Σαλώμη και η του Χουζά Μαρία.
Επίσης θα μπορούσε να είναι η μάνα του.
Όποια και να είναι όμως, σημασία έχει πως είναι μια της οικογενείας, γιατί αλλιώς δεν θα αντιδρούσαν τα αδέρφια του όταν της είπε πως τη συγχωρεί και πως θα είναι ανάμεσα στους εκλεκτούς της …Βασιλείας του.
Οι πόρνες και οι τελώνες είχαν σπουδαία θέση στην ιεραρχία του κινήματος των Ζηλωτών. Ήταν πηγή εσόδων και πληροφοριών.
Να γιατί τη συγχώρεσε. Διότι ήταν χρήσιμη στον αγώνα.